Inwestycja

CHARAKTERYSTYKA INWESTYCJI

Początek przedmiotowej obwodnicy zlokalizowany jest w ciągu drogi krajowej DK10. W zależności od wariantu początek tras zaczyna się po wschodniej bądź zachodniej stronie miasta Lipna. Koniec przedmiotowej obwodnicy łączy się z istniejącą drogą krajową DK67 – południowy wylot w kierunku Włocławka. Zaprojektowano trzy przebiegi planowanej obwodnicy miasta Lipna (dwa wschodnie i jeden zachodni).

ZAKRES INWESTYCJI OBEJMUJE

- wybudowanie bezpiecznego odcinka drogi krajowej, o parametrach zgodnych z obowiązującymi warunkami technicznymi dla drogi klasy     GP, zapewniającego wysoki komfort ruchu drogowego,
- przebudowę istniejących dróg oraz budowę dodatkowych jezdni dla obsługi ruchu lokalnego, 
- budowę obiektów inżynierskich w ciągu planowanej drogi krajowej,
- budowę systemu zapewniającego sprawne odwodnienie projektowanego układu komunikacyjnego,
- budowa urządzeń ochrony środowiska, w tym pasy zieleni ochronnej, wały ziemne, przejścia dla zwierząt, budowa zbiorników osadowo-  
   retencyjnych i osadowo-filtracyjnych, budowa ekranów akustycznych, budowa urządzeń
   podczyszczających wody opadowe,
- budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu i przebudowa kolidującej infrastruktury technicznej.

PARAMETRY TECHNICZNE OBWODNICY

- Klasa techniczna drogi: GP (droga główna ruchu przyspieszonego)
- Liczba jezdni: 1
- Przekrój jezdni: 1 x 2 pasy ruchu
- Szerokość pojedynczego pasa ruchu: 3,50m
- Prędkość projektowa: 70 km/h
- Prędkość miarodajna: 90 km/h
- Nośność 115 kN/oś
- Skrajnia pionowa: min. 4,70m

POWIĄZANIE OBWODNICY Z TERENEM PRZYLEGŁYM

Powiązanie projektowanej obwodnicy z innymi drogami publicznymi realizowane będzie poprzez skrzyżowania drogowe. Ilość, lokalizacja oraz rodzaj skrzyżowań będzie wynikiem prowadzonych analiz projektowych. Dostępność do przyległych terenów zostanie zapewniona poprzez istniejącą lub projektowaną wzdłuż obwodnicy siec dróg dojazdowych.

KAMIENIE MILOWE ZAMIERZENIA INWESTYCYJNEGO:

• III kwartał 2023 r.  - wybór wariantu preferowanego do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
• IV kwartał 2024 r. - uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z ostatecznym wyborem wariantu przeznaczonym do realizacji
• 2025 – 2030 r - realizacja inwestycji
ODSZKODOWANIA ZA NIERUCHOMOŚCI ZAJĘTE POD PLANOWANĄ INWESTYCJĘ

Przejęcie nieruchomości przez Skarb Państwa odbywa się z mocy prawa na podstawie wydawanej przez wojewodę decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Informowanie właścicieli odbywa się obwieszczeniem wojewody w sprawie ZRID publikowanymi w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Wojewódzkiego. Obwieszczenia zamieszczane są też w prasie lokalnej, w siedzibach gmin, na terenie których inwestycja jest prowadzona. Urząd Wojewódzki wysyła też pisemne zawiadomienia na adresy wskazane w ewidencji gruntów prowadzonej przez starostę. Za przejęcie nieruchomości przewidziane jest odszkodowanie od Skarbu Państwa. Urząd wojewódzki ustala osoby uprawnione do odszkodowania oraz wybiera niezależnego rzeczoznawcę majątkowego. Rzeczoznawca sporządza operat szacunkowy wartości każdej nieruchomości. Na podstawie operatu rzeczoznawcy wojewoda wydaje decyzję o kwocie odszkodowania.

Szczegóły na: https://www.gov.pl/web/gddkia/iii-wyplata-odszkodowania


Szukaj